بچه‌های مَمّدگِره

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم بچه‌های همدان؛ بچه‌های صفا و عشق و اخلاص؛ مردان بزرگ و بی‌ادعا؛ یاران حسین علیه‌السلام؛ یاوران دین خدا ..

بچه‌های مَمّدگِره

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم بچه‌های همدان؛ بچه‌های صفا و عشق و اخلاص؛ مردان بزرگ و بی‌ادعا؛ یاران حسین علیه‌السلام؛ یاوران دین خدا ..

بچه‌های مَمّدگِره

۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تصاویری از شهید علی جربان دیده‌بان‌ بسیجی

گردان ادوات لشگر ۳۲ انصارالحسین علیه‌السلام 


از بالا به پایین: شهیدان علی جربان و سید مهدی قادری

برادران: محمد خاوری، علی حاتمی، سلمان بحیرایی، امیر مردای، جلیلوند و عباس نوریان 

اردوگاه شهید شهبازی چارزبر، قبل از عملیات میمک، سال ۱۳۶۳


ایستاده از راست: حمید تاج‌دوزیان آزاده قهرمان عملیات کربلای ۴، شهید علی جربان، مولایی، عباس نوریان، علی حاتمی، ؟؟ و شهید محمدعلی نورزوی

نشسته از راست: شهید جواد زندی، ؟؟، ؟؟ و جانباز حسین توکلی


ایستاده از راست: حمید تاج‌دوزیان، شهیدان محمدعلی نورزوی و علی جربان، خیرالله محمدی و علی حاتمی 

نشسته از راست: ؟؟، ؟؟ و عباس نوریان 


ایستاده از راست: شهید علی جربان، حمید تاج‌دوزیان، عباس نوریان، علی حاتمی و شهید محمدعلی نورزوی 

نشسته از راست: ؟؟ و عباس کاظمی 


ردیف اول از راست: آقایان نانکلی، منوچهر مینایی، ابراهیم صفری و عباس رباطی 

ردیف دوم از راست: شهید علی جربان، آقای عین‌اله ستاری و شهید علی‌صفر محمودی 

ردیف سوم از راست: آقایان؛ سوریان، ترکاشوند، خیرالهی و سوری


ایستاده از راست: شهید مهدی قادری، کرمی، شهید علی جربان، شهید مصطفی احمدی و امیر مرادی

نشسته از راست: حاج علی حاتمی، خاوری و مسعود باقری

 

از راست: برادران محمود رجبی - معاون گردان ادوات، علی حاتمی - مسئول واحد دیده‌بانی و شهید علی جربان

عملیات والفجر ۸، فاو، بهمن ۱۳۶۴


  • ۰
  • ۰


 ۲۸ فروردین سالروز شهادت دیده‌بان بسیجی شهید علی جربان 

 


قصه چاه

 

کار قبضه‌چی‌ و دیده‌بان لازم و ملزوم هم بودند اگر یکی درست کار نمی‌کرد، تلاش دیگری بی‌نتیجه بود. همین پیوندِ کاری، باعث رفاقت و پیوند دلی ما قبضه‌چی‌ها با دیده‌بان‌ها می‌شد.

   علی جربان دیده‌بان بود و من با قبضه‌های ۱۲۰ برای او آتش می‌فرستادم تا اینکه پس از چند شبانه روز خستگی و بی‌خوابی و مقابله با پاتک‌های زرهی و پیاده دشمن، جبهه آرام شد و ما به عقب برگشتیم.

   عقبه ما در رأس‌البیشه، شانه به شانه خلیج فارس بود امّا از آب خوردن بی‌بهره بودیم، علی گفت: «سید کمک می‌کنی که اینجا چاه بکنیم تا به آب برسیم!؟»

   گفتم: «قبضه‌چی‌ همیشه کنار دیده‌بان است، تو جان بخواه علی جان» 

   با همه خستگی و بی‌خوابی در شب‌های گذشته، خواب را بر خودمان حرام کردیم. آن قدر کندیم تا پس از ۶ متر به آب رسیدیم.

   خبر این چاه همه جا پیچید، و بچه‌هایی که تشنه یک جرعه آب گوارا بودند، از آن به بعد میهمان گاه و بی‌گاه این چاه شدند.

   فکر می‌کردم که با این خستگی اگر یک ماه بخوابم، باز کم است. دو، سه روز بیشتر آن جا نبودیم که گفتند: «علی جربان به خط رفت.»

   من همان جا ماندم و هر بار کنار چاه می‌رفتم، یاد علی و عرق ریختن او برای کندن چاه می‌افتادم، مدتی بعد خبر رسید که علی جربان شهید شده است.


شناسنامه خاطره

راوی: سیدمحمد موسوی، مسئول قبضه خمپاره ۱۲۰، گردان ادوات لشگر ۳۲ انصارالحسین علیه‌السلام 

زمان و مکان وقوع خاطره: استان بصره، کنار شهر فاو، فروردین ۱۳۶۵

زمان و مکان بیان خاطره: همدان ستاد لشگر شهداء، ۹۲/۱۲/۱۲


کتاب--------------------

       بچه‌های مَمّدگِره 


 شهید علی جربان

 

شهید علی جربان و مدافع حرم برادر حاج علی حاتمی

عملیات والفجر ۸


شهید علی جربـان

سمت راست: برادر علی بخش عربی فرمانده گروهان دوشکا 

  • ۰
  • ۰

میلاد با سعادت حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام 

و روز جوان مبارک باد 


السلام علی علی بن الحسین علیه‌السّلام


 

  • ۰
  • ۰


حضرت امام سجاد علیه‌السلام:


برای عباس علیه‌السلام نزد خداوند

 جایگاهی است که در روز قیامت

همه‌ی شهیدان به آن غبطه می‌خورند.


🌠   🌠   🌠


میلاد حضرت امام حسین علیه‌السلام

و برادرش حضرت عباس علیه‌السلام

و فرزندش حضرت امام سجاد علیه‌السلام 

مـــبـــارک بـــاد


  • ۰
  • ۰

روز جانباز


 مــیــلاد با سعادت عــلــمــدار کــــربلا 


 حضرت اباالفضل العباس علیه‌السلام 


 و روز جـــانـــبـــاز مــبــارک بـــــــــــاد 




  • ۰
  • ۰

 حضرت امام خمینی سلام‌الله‌علیه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ با اعلام رسمی جمهوری اسلامی ایران و به منظور تشکر از آری قاطع ملت ایران به الگوی حکومت جمهوری اسلامی، پیامی صادر فرمودند. متن کامل پیام به شرح زیر است:


بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 

وَ نُریدْ انْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْارْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ ائِمَّةً وَ نَجْعَلُهُمُ الْوارِثینَ. صَدَقَ الله‌ الْعَظیمْ.

 

من به ملت بزرگ ایران که در طول تاریخ شاهنشاهی، که با استکبار خود آنان را خفیف شمردند و بر آنان کردند آنچه کردند، صمیمانه تبریک می‌گویم. خداوند تعالی بر ما منت نهاد و رژیم استکبار را با دست توانای خود که قدرت مستضعفین است در هم پیچید و ملت عظیم ما را ائمه و پیشوای ملتهای مستضعف نمود، و با برقراری جمهوری اسلامی، وراثت حقه را بدانان ارزانی داشت. من در این روز مبارک، روز امامت امت و روز فتح و ظفر ملت، جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌کنم. به دنیا اعلام می‌کنم که در تاریخ ایران چنین رفراندمی سابقه ندارد که سرتاسر مملکت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوقها هجوم آورده و رای مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتی را برای همیشه در زباله‌دان تاریخ دفن کنند.

من از این همبستگی که جز مشتی ماجراجو و بیخبر از خدا، همه و همه به ندای آسمانی واعتصموا بحبل الله جمیعا لبیک گفتند، و با تقریبا اتفاق آرا به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند و رشد سیاسی و اجتماعی خود را به شرق و غرب ثابت کردند، تقدیر می‌کنم. مبارک باد بر شما روزی که پس از شهادت جوانان برومند و داغ دل مادران و پدران و رنجهای طاقت‌فرسا، دشمن غول صفت و فرعون زمان را از پای درآوردید، و با رای قاطع به جمهوری اسلامی، حکومت عدل الهی را اعلام نمودید. حکومتی که در آن، جمیع اقشار ملت با یک چشم دیده می‌شوند و نور عدالت الهی بر همه و همه به یک طور می‌تابد، و باران رحمت قرآن و سنت بر همه کس به یکسان می‌بارد. مبارک باد شما را چنین حکومتی که در آن اختلاف نژاد و سیاه و سفید و ترک و فارس و لر و کرد و بلوچ مطرح نیست. همه برادر و برابرند؛ فقط و فقط کرامت در پناه تقوا و برتری و به اخلاق فاضله و اعمال صالحه است.

 مبارک باد بر شما روزی که در آن تمام اقشار ملت به حقوق خود می‌رسند، فرقی بین زن و مرد و اقلیتهای مذهبی و دیگران در اجرای عدالت نیست. طاغوت دفن شد و طغیان و سرکشی به دنبال او دفن می‌شود، و کشور از چنگال دشمنهای داخلی و خارجی و چپاولگران و غارت پیشگان نجات یافت. اینک شما ملت شجاع، پاسداری جمهوری اسلامی هستید. اینک شما هستید که باید این اثر الهی را با قدرت و قاطعیت حفظ کنید و نگذارید بقایای رژیم متعفن که در کمین نشسته‌اند و طرفداران دزدان بین‌المللی و نفت‌خواران مفتخوار در بین صفوف فشرده شما رخنه کنند. اینک شمایید که باید مقدرات خود را به دست بگیرید و مجال به فرصت طلبان ندهید، و با قدرت الهی که مظهر آن جماعت است، قدمهای بعدی را بردارید، و با فرستادن طبقه فاضله و امنای خود در مجلس موسسان، قانون اساسی جمهوری اسلامی را به تصویب برسانید، و همان طور که با عشق و علاقه به جمهوری اسلامی رای دادید، به امنای امت رای دهید تا مجالی برای بداندیشان نماند.

صبحگاه ۱۲ فروردین - که روز نخستین حکومت الله است - از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگره‌های قصر ۲۵۰۰ سال حکومت طاغوتی فرو ریخت، و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست.

هان! ای ملت عزیز که با خون جوانان خود حق خود را به دست آوردید، این حق را عزیز بشمرید و از آن پاسداری کنید، و در تحت لوای اسلام و پرچم قرآن، عدالت الهی را با پشتیبانی خود اجرا نمایید. من با تمام قوا در خدمت شما که خدمت به اسلام است، این چند روز آخر عمر را می‌گذرانم، و از ملت انتظار آن داریم که با تمام قوا از اسلام و جمهوری اسلامی پاسداری کنند.

من از دولتها می‌خواهم که بدون وحشت از غرب و شرق، با استقلال فکر و اراده، باقیمانده رژیم طاغوتی را که آثارش در تمام شئون کشور ریشه دارد پاکسازی کنند، و فرهنگ و دادگستری و سایر وزارتخانه‌ها و ادارات که با فرم غربی و غربزدگی به پا شده است به شکل اسلامی متحول کنند، و به دنیا عدالت اجتماعی و استقلال فرهنگی و اقتصادی و سیاسی را نشان دهند. از خداوند تعالی عظمت و استقلال کشور و امت اسلامی را خواستارم.

والسلام علیکم و رحمة‌اللّه 


  • ۰
  • ۰

محمدحسین رجبی‌دوانی پژوهشگر حوزه تاریخ اسلام در اولین نماز جمعه سال ۹۸ در تهران به ‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها، پیرامون «شخصیت حضرت زینت سلام‌الله علیها» برای نمازگزاران گفت: 

واژه شهادت را برای رحلت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها بکار بردم برای اینکه معتقدم حضرت، به شهادت رسیده است چرا که ایشان در قیام سیدالشهدا علیه‌السلام پا به پای امام معصوم در نهضت عاشورا بود و مصائبی را دید که برادر بزرگوارش مشاهده نکرد. بنابراین وقتی یک سال و نیم پس از عاشورا رحلت می‌کند، در حقیقت به شهادت رسیده است و مرگ طبیعی به هیچ وجه برای حضرت متصور نیست.

   حضرت زینب سلام‌الله‌علیها توفیق داشت تا محضر ۷ معصوم را درک کند. از این جهت شاید می‌توان او را شخصیتی بی‌نظیر در تاریخ اسلام معرفی کرد. امّا با همه اوصافی که در نَسب حضرت وجود دارد که بالاترین آن این است که او مولود بهترین زوج عالم است امّا شخصیت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها منحصر به این مساله نیست و به قول امام باقر علیه‌السلام که فرمودند: "علم و معرفتی که حضرت یافته، اکتسابی نیست". این روایت را امام سجاد علیه‌السلام تکمیل می‌کند که؛ "أَنْتِ بِحَمْدِ اللَّهِ عَالِمَةٌ غَیْرُ مُعَلَّمَةٍ فَهِمَةٌ غَیْرُ مُفَهَّمَة". از این سخن در می‌یابیم که حضرت زینب سلام‌الله‌علیها دارای علم لدنّی بوده است.


  • ۰
  • ۰