بچه‌های مَمّدگِره

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم بچه‌های همدان؛ بچه‌های صفا و عشق و اخلاص؛ مردان بزرگ و بی‌ادعا؛ یاران حسین علیه‌السلام؛ یاوران دین خدا ..

بچه‌های مَمّدگِره

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم بچه‌های همدان؛ بچه‌های صفا و عشق و اخلاص؛ مردان بزرگ و بی‌ادعا؛ یاران حسین علیه‌السلام؛ یاوران دین خدا ..

بچه‌های مَمّدگِره
  • ۰
  • ۰

محمدحسین رجبی‌دوانی پژوهشگر حوزه تاریخ اسلام در اولین نماز جمعه سال ۹۸ در تهران به ‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها، پیرامون «شخصیت حضرت زینت سلام‌الله علیها» برای نمازگزاران گفت: 

واژه شهادت را برای رحلت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها بکار بردم برای اینکه معتقدم حضرت، به شهادت رسیده است چرا که ایشان در قیام سیدالشهدا علیه‌السلام پا به پای امام معصوم در نهضت عاشورا بود و مصائبی را دید که برادر بزرگوارش مشاهده نکرد. بنابراین وقتی یک سال و نیم پس از عاشورا رحلت می‌کند، در حقیقت به شهادت رسیده است و مرگ طبیعی به هیچ وجه برای حضرت متصور نیست.

   حضرت زینب سلام‌الله‌علیها توفیق داشت تا محضر ۷ معصوم را درک کند. از این جهت شاید می‌توان او را شخصیتی بی‌نظیر در تاریخ اسلام معرفی کرد. امّا با همه اوصافی که در نَسب حضرت وجود دارد که بالاترین آن این است که او مولود بهترین زوج عالم است امّا شخصیت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها منحصر به این مساله نیست و به قول امام باقر علیه‌السلام که فرمودند: "علم و معرفتی که حضرت یافته، اکتسابی نیست". این روایت را امام سجاد علیه‌السلام تکمیل می‌کند که؛ "أَنْتِ بِحَمْدِ اللَّهِ عَالِمَةٌ غَیْرُ مُعَلَّمَةٍ فَهِمَةٌ غَیْرُ مُفَهَّمَة". از این سخن در می‌یابیم که حضرت زینب سلام‌الله‌علیها دارای علم لدنّی بوده است.


  • ۹۸/۰۱/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی