بچه‌های مَمّدگِره

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم بچه‌های همدان؛ بچه‌های صفا و عشق و اخلاص؛ مردان بزرگ و بی‌ادعا؛ یاران حسین علیه‌السلام؛ یاوران دین خدا ..

بچه‌های مَمّدگِره

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم بچه‌های همدان؛ بچه‌های صفا و عشق و اخلاص؛ مردان بزرگ و بی‌ادعا؛ یاران حسین علیه‌السلام؛ یاوران دین خدا ..

بچه‌های مَمّدگِره
  • ۰
  • ۰

نوری بود در ظلمت

زندگی‌نامه سردار شهید تقی بهمنی

فرمانده عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همدان


تقی بهمنی، نوری بود در ظلمت و باید روزی به ملکوت اعلا می‌پیوست. در آخرین روزهای زندگی زمینی چندین بار هم‌رزمان شهیدش را در خواب دیده بود، گویا زمزمه‌ی وصالش در میان عرشیان برپا بود. سرانجام در دهم اردیبهشت ۱۳۶۰ بر اثر اصابت ترکش خمپاره در جبهه‌ی غرب به شهادت رسید.

   سال ۱۳۳۵ به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی تا دبیرستان را در همدان شهری که در آن متولد شده بود گذراند. دوران ابتدایی را به صورت روزانه درس خواند و پس از آن مجبور بود روزها کار کند و شب‌ها درس بخواند. با این کار هم هزینه‌های تحصیل خودش را تامین می‌کرد و هم برای خانواده‌اش کمک بزرگی بود.

   مادرش می‌گوید یاد ندارم کسی به او گفته باشد نماز بخوان یا مسجد برو، او با علاقه و از سنین کودکی مسجد می‌رفت و سال‌ها قبل از اینکه به سن تکلیف برسد نماز می‌خواند.

   کمک به دیگران را وظیفه‌ی خود می‌دانست. از کوچکی عادت داشت به مردم کمک کند. مادرش می‌گوید: نشد برای آوردن انگور به باغ برود و همه میوه‌هایی را که چیده بود به منزل بیاورد، در راه بیشتر آنها را به فقرا می‌داد.


   از نوجوانی به مبارزه بر علیه طاغوت پرداخت، او در این راه دشوار و سخت از هیچ کاری رویگردان نبود و یکی از پیشگامان مبارزات مردمی در همدان بود. وقتی انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی رسید او از پا ننشست و فعالیت‌هایش را بیشتر کرد. می‌دانست دشمنان به راحتی دست از توطئه بر علیه مردم ایران بر نخواهند داشت. در درگیری‌های پاوه و جنگ داخلی که ضد انقلاب در کردستان به راه انداخته بود شرکت کرد. او داوطلبانه به سپاه پاسداران پیوست و به مناطق درگیری با ضد انقلاب در پاوه و سنندج و مهاباد رفت.

   پیش‌قدمی در خطرات و سختی ها را همیشه برای خود لازم می‌شمرد. پس از مدتی که مسئولیت گروهی از رزمندگان را در این مناطق به‌ عهده داشت به همدان بازگشت و جنگ در جبهه فرهنگی را آغاز کرد. او این بار با استعفاء از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مبارزه با تهاجم فرهنگی بیگانه و همچنین فقرزدایی از زندگی محرومان و ستمدیدگان را انتخاب کرده بود.

   با تهاجم همه جانبه‌ی ارتش بعث عراق که به نمایندگی از دنیای ظلم و ستم آمده بود تا به خیال باطل خود انقلاب اسلامی مردم ایران را به نابودی بکشاند دوباره به عضویت سپاه درآمد و به جبهه‌ی قصر شیرین رفت و با قبول مسئولیت گروهی از رزمندگان به مقابله با تهاجم دشمن پرداخت.

   با گذشت زمان و بروز خلاقیت‌های بی‌شمار فرماندهی عملیات سپاه همدان به او محول شد اما این سمت نتوانست او را از جبهه‌ها جدا کند. او با همین سمت در خط مقدم جبهه مشغول نبرد با متجاوزان بود. اعتقاد داشت تمام حرکات و رفتار باید در راه نجات دین و شرف باشد.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.


شهید تقی بهمنی


شهید تقی بهمنی


شهید تقی بهمنی

سردار شهید تقی بهمنی 


  • ۹۷/۰۳/۲۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی