بچه‌های مَمّدگِره

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم بچه‌های همدان؛ بچه‌های صفا و عشق و اخلاص؛ مردان بزرگ و بی‌ادعا؛ یاران حسین علیه‌السلام؛ یاوران دین خدا ..

بچه‌های مَمّدگِره

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم بچه‌های همدان؛ بچه‌های صفا و عشق و اخلاص؛ مردان بزرگ و بی‌ادعا؛ یاران حسین علیه‌السلام؛ یاوران دین خدا ..

بچه‌های مَمّدگِره
  • ۰
  • ۰

جدالِ رو کم کنی _ دیده‌بانی در سال ۱۳۶۶ 

 

دشمن تا روی قله «آمدین» تانک آورده بود و بچه‌های لشگر ۱۰ سیدالشهدا را می‌زد. گاهی سر لوله تانک را به سمت بچه‌های لشگر ما می‌چرخاند ضرب شستی نشان می‌داد و از ما تلفات می‌گرفت. 

   تانک پررویی بود و خار چشم‌مان شده بود. یک روز علی حاتمی -مسئول واحد دیده‌بانی- به دیدگاه آمد و برای زدن تانک نسخه‌ای پیچیدیم و بعد از سه روز خاموشش کردیم. 

   مدتی بعد علی حاتمی دوباره به دیدگاه آمد. مسئولیت او اقتضاء می‌کرد که به ما سر بزند و نیازهای‌مان را بشنود و برود. امّا وقتی دید که دشمن روی دیدگاه آتش می‌ریزد، ماند و گفت: «باید رویشان را کم کنیم». دیدگاه روی قله تیز و سنگی «قشن» بود. دشمن با رادار رازیت جای دیدگاه ما را پیدا کرد و یک ریز روی آن آتش می‌ریخت. من با فاصله کمی از دیدگاهِ مادر به علی حاتمی چشم دوخته بودم که زیر این آتش محکم ایستاده بود و می‌خواست با آتش متقابل آنها را بترساند. تعداد توپ‌ها و خمپاره‌های که روی سنگر دیدگاه خورد را شمردم. ۲۲ گلوله بود که هر کدام چند نفر را تکه تکه می‌کرد. امّا حاتمی، خیلی بی‌خیال، با تطبیق آتش -عباس نوریان- و قبضه‌ها تماس می‌گرفت. در کنار دادن تصحیحات، گاهی به زبان ترکی، شوخی می‌کرد و آتش رو کم کنی آن‌قدر بالا گرفت که برای دقایقی دیدگاه در میان دود و خاک گُم شد. اما صدای حاتمی از پشت بی‌سیم می‌آمد که همچنان آرام و شجاع تقاضای گلوله می‌کرد. تا بالاخره آتش دشمن قطع شد و حاتمی جدال رو کم کنی را برد. 


شناسنامه خاطره

راوی: حسین رستمی، پاسدار وظیفه واحد دیده‌بانی گردان ادوات لشگر ۳۲ انصارالحسین علیه‌السلام 

مکان و زمان وقوع خاطره: استان سلیمانیه عراق، جبهه ماووت، پاییز سال ۱۳۶۶ 

مکان و زمان بیان خاطره: همدان، باغ موزه دفاع مقدس، ۱۳۹۴/۰۴/۱۰


کتاب--------------------

       بچه‌های مَمّدگِره

جدالِ رو کم کنی

منطقه عملیاتی نصر ۴ و بیت‌المقدس ۲ 

  • ۹۷/۰۲/۱۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی